Crowdfunding – sposób na finansowanie firmy

dnia

Znasz powiedzenie “Od ziarnka do ziarnka aż uzbiera się miarka”? Dokładnie taka zasada przyświeca osobom, które angażują się w działania typu crowdfunding. Finansowanie społecznościowe to sposób na realizację swoich marzeń przy pomocy wirtualnych inwestorów.

Crowdfunding – co to takiego?

Masz pomysł, ale brakuje ci pieniędzy na jego realizację. Informujesz o swoich planach użytkowników portali społecznościowych, którzy mogą ci przekazać dowolną kwotę. Jedna osoba ofiaruje ci kilkadziesiąt, inna – kilkaset złotych. Jeśli twoja koncepcja zyska poparcie, szybko uzbierasz potrzebną sumę i będziesz mógł rozpocząć własną działalność. Tak w dużym uproszczeniu wygląda crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe. Warto mieć na uwadze, że crowdfunding nie jest formą zbiórki, dlatego wszystkie osoby, które przekazują pieniądze kreatywnemu pomysłodawcy, muszą zostać wynagrodzone. Zazwyczaj grupa finansująca przedsięwzięcie czerpie z niego zyski w późniejszym czasie lub ma udziały w całym projekcie.

Czy finansowanie społecznościowe jest dla mnie?

Nie ma żadnych ograniczeń mówiących o tym, kto może korzystać z finansowania społecznościowego. Bez względu na to, czy prowadzisz działalność charytatywną, kulturalną, biznesową lub społeczną, możesz szukać wsparcia finansowego wśród użytkowników internetu. W sieci działa ponad 1600 serwisów, które umożliwiają zarówno opisywanie swoich pomysłów, jak i przekazywanie środków na wybrane projekty. Twój sukces zależy od wielu czynników. Przede wszystkim musisz się wykazać dużym zaangażowaniem, pomysłowością i determinacją. Fundatorzy oczekują od ciebie wiarygodności i profesjonalizmu w dziedzinie, którą chcesz się zająć. Musisz też dokładnie określić, ile wynosi budżet, jakiego potrzebujesz oraz na co przeznaczysz otrzymane pieniądze.

Co mogę zyskać, a co stracić?

Prezentując swój pomysł użytkownikom internetu, możesz sprawdzić, jakie szanse na powodzenie ma twój projekt. Przygotowując prezentację zachęcającą do finansowania twojego biznesu, będziesz musiał sprecyzować co chcesz zrobić i w jaki sposób. To pomoże ci uporządkować myśli i zastanowić się, nad czym powinieneś jeszcze popracować. Crowdfunding to prosty sposób na pozyskanie finansowania własnego biznesu, jednak nigdy nie masz pewności, czy uda ci się znaleźć osoby zainteresowane twoim projektem. Z drugiej strony, bez względu na to, czy starasz się o dotację unijną, kredyt w banku czy wsparcie z urzędu pracy również ponosisz ryzyko. Pamiętaj również, że osoby finansujące twój pomysł nie działają bezinteresownie. Musisz więc zgromadzić argumenty, które przekonają inwestorów, że po pewnym czasie twoja działalność zacznie przynosić dochody. Jeśli jednak masz innowacyjny pomysł i nie potrzebujesz dużych nakładów finansowych, crowdfunding może się okazać strzałem w dziesiątkę.

Chcesz poznać więcej sposobów na finansowanie własnej firmy? Zajrzyj na bloga chwilówka online w 15 minut i dowiedz się, jak zdobyć pieniądze na realizację swoich marzeń.

Dodaj komentarz